lördag 27 oktober 2012

Bloggen är inte död, den bara luktar lite konstigt




















Nio månader har gått sedan senaste inlägget här på bloggen. Det är en lång tid. Å andra sidan kan jag ju inte påstå att jag någonsin varit en särskilt flitig bloggare, men ändå; det känns som att någon form av resumé vore på sin plats:

I slutet av april påbörjade jag en anställning på Stadsbyggnadskontoret här i Malmö. Jag arbetar följdaktligen numera med Malmö - därav frånvaron av blogginlägg om Malmöfenomen. Givetvis pockar fortfarande Malmöskrivlusten, gäller kanske bara att hitta ett nytt sätt - en ny vinkel - att skriva på - men att skriva om konkreta, pågående arkitektur- och byggprojekt känns tyvärr svårt att förena med dagtidsjobbet. Vi får se hur det utvecklar sig - kanske det blir till att svänga av från nutidens allfarväg, in på dåtidens dammiga grusvägar?
















Vad gäller Tokyo och Japan så har inte mycket hänt på en lång, lång tid. Senaste resan dit var för ett år sedan - minnena bleknar... Men hela tiden finns det med, någonstans i bakgrunden - och ibland bubblar det upp till ytan igen. Det är kanske helt enkelt en förälskelse som nu håller på att övergå i något annat? Jag fortsätter att följa en del "Japanbloggar"och ibland studerar jag lite japanska; har lagat ganska mycket japansk mat och drömmen om att en gång prova att bo där finns fortfarande kvar. 又ね。*


















* Matane = Vi ses?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar